Heeeeeel soms vragen klanten ons of ze zelf de hosting kunnen regelen bij hun eigen ICT bedrijf of bekende hostingpartij zoals mijndomein, hostnet en dergelijke. En wij willen daar niet moeilijk over doen, ons idee is ook vrijheid in keuze. Alleen vervallen daarmee helaas wel alle garanties die wij afgeven op onze websites, oftewel in onze SLA overeenkomst.
Waarom vervallen bij eigen hosting de garanties? #
Dat is dan meestal de gebruikelijke volgende vraag en dat zullen we toelichten het is namelijk vrij logisch.
- Het vervallen van garanties geld overigens ook in de volgende gevallen:
Wanneer klanten de hele backend van het CMS willen laten openstellen.
https://support.dodo.nl/sla-volledige-toegang-tot-beheeromgeving-wordt-afgeraden/ - Wanneer iemand zelf plugins wil gaan installeren op zijn website.
https://support.dodo.nl/zelf-mischien-bewust-juist/ - Wanneer iemand via FTP of MySQL volledige toegang wil tot de files en/of database:
https://support.dodo.nl/hoe-en-betreffende-ftp-gegevens-en-sla-ofwel-service-level-agreement/
Mocht het dus zo zijn dat je alles open wilt stellen voor jezelf of voor derden, dan vervallen dus helaas alle garanties welke wij afgeven bij onze onderhoudspakketten. We zullen nog steeds je site monitoren, backups vervaardigen, updates uitvoeren, upgraden en meer. Dat blijft op zich hetzelfde. Alleen wanneer er problemen ontstaan, in welke vorm dan ook, welke je graag door ons wilt laten repareren dan zullen wij die uren in rekening moeten brengen.
Dit is heel toe te lichten. Stel je koopt een nieuwe auto koopt en je trekt het motorblok open om aanpassingen aan te brengen… en even later is je auto kapot… dan vervalt de garantie op je auto ook automatisch… heel logisch. De dealer/garage zal je nog steeds willen helpen maar niet voor niets! Ze weten immers niet wat jij (of iemand anders) gedaan heeft. Dat kan natuurlijk van alles zijn, ongeacht of het probleem daardoor is veroorzaakt… want dat is wellicht onmogelijk te achterhalen en niet te doen.
Wij maken altijd graag de vergelijking met auto’s. Vanaf de dag dat je met je nieuwe auto bij de dealer het pand verlaat zal de auto langzaam aftakelen. Om deze aftakeling tegen te gaan zorg je voor regelmatig onderhoud. Doe je dat niet… dan zullen na verloop van tijd kleine problemen ontstaan welke over gaan in grote problemen. De kosten voor het oplossen zullen dan ook flink hoger uitkomen dus beter regelmatig onderhoud laten verrichten door een expert.
En daarom werken wij onderhoudspakketten (ofwel Service Level Agreements ofwel SLA’s). Wij onderhouden, beschermen, monitoren, maken backups en veel meer waardoor je site gezond en snel blijft.
Om dit zo goed mogelijk te bewerk stellen schermen wij bepaalde technische gedeeltes af voor gebruikers. Zaken waar je niets te zoeken hebt en welke wij voor je regelen. Op die manier maken wij je site ook nog eenvoudiger om mee te werken maar nog belangrijker… je kan niets kapot maken en je geniet van de garanties die bij het onderhoudspakket komen.
Goed geregeld dus.
Dit is de korte uitleg. Wil je hier meer over lezen klik dan op de volgende link: https://dodo.nl/blog/service-level-agreement-ofwel-onderhoudsovereenkomst-dodo/
Uw hosting toch ergens anders onderbrengen? #
Hoewel wij het onverstandig vinden geloven we in keuzevrijheid. Mocht u er dus om welke reden dan ook toch voor kiezen om alles betreffende uw site en beheeromgeving elders te hosten en daarmee garanties te laten vervallen dan kan dat. Wij hebben u een mail met toelichting toegezonden over het vervallen van alle garanties waarmee u op de hoogte bent van de consequenties. Ter verduidelijking. Het verhuizen van uw hosting betekend dus niet automatisch de beΓ«indiging van het Service Level Agreement die u bij ons heeft.
Tags
sla, garantie, service level agreement, onderhoudspakket, onderhoudsovereenkomst, hosting, externe partij, externe hosting, vervallen garantie