Ik ontvang geen mail, maar ik kan wel verzenden? (overschrijding van limiet)

Table of contents

Soms wil het voorkomen dat gebruikers hun schijfruimte limiet overschrijden omdat ze al hun mail (bewust of onbewust) bewaren.

OPLOSSING 1 #

Waarschijnlijk heeft u de optie aangevinkt “een kopie van berichten op de server achterlaten”.

Door het vinkje weg te halen zal er geen kopie meer bewaard worden op de server. U kunt deze op de volgende manier in of uitschakelen.

In outlook 2010
Klik in het menu op ‘Bestand”  > ‘Info’ > ‘Accountinstellingen’ > nogmaals ‘Accountinstellingen’ in de dropout
In dit venster klikt u op het tabblad ‘Email’ > dubbelklik op het aan te passen emailadres in de lijst die u nu ziet.
Klik op ‘Meer instellingen’ > tabblad ‘geavanceerd’ > en bij ‘bezorging’ zorgt u dat er GEEN vinkje staat bij ‘een kopie van berichten op de server achterlaten’.

OPLOSSING 2 #

Indien dit niet het geval is, ofwel het vinkje stond al niet aan, dan is het waarschijnlijk dat u gebruik maakt van een zgn. IMAP-account. Met dit type account blijft zowiezo al uw mail achter op de server. IMAP is alleen handig als u heel veel op andere computers uw mail wilt checken of vaak in het buitenland bent.
Met IMAP moet u namelijk wel zorgen dat u uw mailbox op tijd opschoont. Doet u dit niet, en wordt uw Schijfruimte van uw pakket overschreden, dan is dus uw mailbox vol en kunnen mensen u niet meer mailen. Zij krijgen dan een undelivered ‘mailbox is vol’ bericht retour.
U kunt dat als volgt controleren.

In outlook 2010 
Klik in het menu op ‘Bestand”  > ‘Info’ > ‘Accountinstellingen’ > nogmaals ‘Accountinstellingen’ in de dropout
In dit venster klikt u op het tabblad ‘Email’
Naast de kolom ‘naam’ staat een kolom ‘type’, daar staat of POP, POP3 of IMAP.
Indien daar IMAP staat weet u genoeg. U kunt dan kiezen om uw Hostingpakket te vergroten (neem dan contact met ons op) , uw email op te schonen, of deze IMAP account te verwijderen en gebruik te maken van een gewone POP(3)-account.

Inhoudsopgave