Hard/Soft Bounces en Rejected Emails

Ons systeem categoriseert alle bounces in hard bounces en soft bounces. Een afgewezen e-mail is een e-mail die ons systeem blokkeert omdat de ontvanger op uw onderdrukkingslijst staat.

We doen de harde/soft categorisering door het foutbericht te analyseren dat naar ons wordt verzonden door de mailserver van de ontvanger. Als het bericht aangeeft dat er geen kans is dat het e-mailadres in de toekomst zal werken, wordt het geclassificeerd als een harde bounce.

Voorbeelden van hard bounce-foutmeldingen:

Het e-mailaccount dat u probeerde te bereiken, bestaat niet.
gebruiker onbekend
Deze gebruiker heeft geen yahoo.com-account
The email account that you tried to reach does not exist.
User unknown
This user doesn't have a yahoo.com account

Voorbeelden van soft bounce-foutmeldingen:

Adres van ontvanger afgewezen: Mailbox vol
Het e-mailaccount dat u probeerde te bereiken, heeft het quotum overschreden.
Dit bericht is geblokkeerd omdat de inhoud ervan een potentieel beveiligingsprobleem vormt.
Recipient address rejected: Mailbox full
The email account that you tried to reach is over quota.
This message was blocked because its content presents a potential security issue.

Ons systeem blokkeert automatisch (voor een periode van 7 dagen) elke poging om naar een hard-bounced e-mailadres te sturen. Dit is een belangrijk beleid: als we voortdurend zouden proberen e-mails te verzenden naar hard-bounce e-mailadressen, zouden we onze reputatie in de e-mailgemeenschap zeer snel beschadigen. Na 7 dagen wordt het hard-bounced e-mailadres automatisch gedeblokkeerd en kan het verzenden worden hervat. Als er echter nog steeds problemen zijn met het e-mailadres van de ontvanger, zal het keer op keer hard bouncen. U moet daarom hard-bounce e-mailadressen van uw lokale mailinglijst verwijderen.

We registreren geblokkeerde pogingen om e-mails te verzenden en noemen deze ‘rejected emails’. Geweigerde e-mails zijn pogingen om e-mails te verzenden naar een e-mailadres dat in de afgelopen 7 dagen hard is teruggekomen, eerder een e-mail als spam heeft gemeld, zich eerder heeft afgemeld of handmatig is toegevoegd als onderdrukking. U moet streven naar nul afgewezen e-mails.

Als u een harde bounce vindt waarvan u denkt dat deze weer werkt, kunt u deze deblokkeren via de pagina ‘Reports > Suppressions’ in uw configuratiescherm.

E-mailadressen die een soft bounce hebben ondergaan, worden niet door ons systeem geblokkeerd, aangezien soft bounces meestal duiden op een tijdelijk probleem dat zichzelf mogelijk kan oplossen.

In sommige gevallen kon na een succesvolle levering een Hard Bounce worden geregistreerd. Dit betekent meestal dat de oorspronkelijke ontvanger gewoon e-mail doorstuurde naar een andere mailbox, die niet bestaat. Dit wordt nog steeds geregistreerd als een Hard Bounce omdat het e-mailadres ongeldig is.

Opmerking: een e-mail die is teruggestuurd (hard of soft) wordt niet opnieuw geprobeerd. De bounce is het eindresultaat van de e-mail.