Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

SLA volledige toegang tot beheeromgeving

Heel soms krijgen wij bij DODO de vraag of wij de hele website willen openstellen waarmee bedoelt wordt dat een klant zelf plugins en dergelijke wil installeren. Dat kan maar daarbij dien je wel met een aantal zaken rekening te houden waarbij de allerbelangrijkste is dat alle garanties m.b.t. het SLA (onderhoudsovereenkomst) vervallen.

Openstellen en vervallen van garanties

Mocht het nu zo zijn dat je alles open wilt stellen voor jezelf of voor derden, dan vervallen dus helaas wel alle garanties welke wij afgeven bij onze onderhoudspakketten. We zullen nog steeds je site monitoren, backuppen, update, upgraden en meer dat blijft hetzelfde maar mochten er problemen ontstaan in welke vorm dan ook welke je graag door ons wilt laten repareren dan zullen wij dat in rekening moeten brengen.

Dit is heel toe te lichten. Stel je koopt een nieuwe auto koopt en je trekt het motorblok open om aanpassingen aan te brengen… en even later is je auto kapot… dan vervalt de garantie op je auto ook automatisch. De dealer/garage zal je nog steeds willen helpen maar niet voor niets! Ze weten immers niet wat jij (of iemand anders) gedaan heeft. Dat kan natuurlijk van alles zijn, ongeacht of het probleem daardoor is veroorzaakt… dat is wellicht onmogelijk te achterhalen en niet te doen.

Wij maken altijd graag de vergelijking met auto’s. Vanaf de dag dat je met je nieuwe auto bij de dealer het pand verlaat zal de auto langzaam aftakelen. Om deze aftakeling tegen te gaan zorg je voor regelmatig onderhoud. Doe je dat niet… dan zullen na verloop van tijd kleine problemen ontstaan welke over gaan in grote problemen. De kosten voor het oplossen zullen dan ook flink hoger uitkomen dus beter regelmatig onderhoud laten verrichten door een expert.

En daarom werken wij onderhoudspakketten (ofwel Service Level Agreements ofwel SLA’s). Wij onderhouden, beschermen, monitoren, maken backups en veel meer waardoor je site gezond en snel blijft.

Om dit zo goed mogelijk te bewerk stellen schermen wij bepaalde technische gedeeltes af voor gebruikers. Zaken waar je niets te zoeken hebt en welke wij voor je regelen. Op die manier maken wij je site ook nog eenvoudiger om mee te werken maar nog belangrijker… je kan niets kapot maken en je geniet van de garanties die bij het onderhoudspakket komen.

Goed geregeld dus.

Dit is de korte uitleg. Wil je hier meer over lezen klik dan op de volgende link: https://dodo.nl/blog/service-level-agreement-ofwel-onderhoudsovereenkomst-dodo/

Uw beheeromgeving toch helemaal openstellen?

Hoewel wij het onverstandig vinden geloven we in vrijheid. Mocht u er dus om welke reden dan ook toch voor kiezen om alles betreffende uw site en beheeromgeving open te stellen en daarmee garanties te laten vervallen dan kan dat. Gebruik het formulier hiernaast/-onder en wij zullen na ontvangst alle onderdelen van uw beheeromgeving open stellen. Het is dus geen beëindiging van het Service Level Agreement.

Het kan zijn dat we  uw website ter zijner tijd verplaatsen naar een andere server van ons omdat wij onderscheid maken in websites met volledige garantiebepaling en zonder. Als dit het geval is en u hierdoor eventueel een korte onderbreking kunt verwachten dan zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte brengen.

Bij deze geef ik aan dat ik akkoord ga met het vervallen van alle garanties van onze Service Level Agreement. We blijven wel genieten van updates, monitoring, back-ups en bescherming volgens het SLA. We beseffen dat er bij mogelijke problemen met de website, ongeacht de herkomst of oorzaak, er kosten gemoeid zullen zijn voor het oplossen er van en dat deze op uurbasis in rekening zullen worden gebracht.





Handtekening ter akkoord.

Tags

sla, garantie, service level agreement, onderhoudspakket, onderhoudsovereenkomst