Wat moet ik regelen om een domeinnaam naar jullie (Dodo) te verhuizen?

Wanneer je door ons een website laat bouwen of wanneer wij je domeinnaamregistratie, hosting en e-mail gaan verzorgen dan dien je je domeinnaam naar ons te verhuizen. Geen probleem, wij helpen je daarbij. Er zijn een paar dingen waar je even rekening mee moet houden.
Domeinnaam naar ons verhuizen? Wat is daar voor nodig?
Je kunt je domeinnaam (en hosting) door ons laten verhuizen. Daarvoor hebben wij je adresgegevens, telefoonnummer en een verhuistoken of code nodig. Een verhuistoken kan je opvragen bij je huidige hostingprovider. Stuur de token naar ons toe en wij regelen de rest. Na de verhuizing kan je je diensten die je bij je oude provider stop-/opzeggen.
Wie is je huidige provider?
Veel mensen weten niet wie hun provider is zo 1, 2, 3. Maar je kunt dat redelijk eenvoudig uitzoeken. Ten eerste betaal je voor hun diensten dus zal je een factuur van hen hebben. Maar een andere goeie hint is door het online op te zoeken. Dat doe je als volgt. Ga naar https://sidn.nl > voer in het ‘check hier je domeinnaam’ veld je domeinnaam in (dit geldt overigens alleen voor .nl domeinnamen). Klik op ‘check’. Daarna klik je op ‘toon mij de gegevens’. Dan zie je (meestal) wie de Registrar is.
Iedere provider hanteert een andere werkwijze maar bij de meeste heb je een klantenpaneel van waaruit je alles kunt regelen.
Belangrijk bij een verhuizing!
Geef ook aan ons door welke e-mailadressen je momenteel op je domein gebruikt, dan kunnen we samen kijken of we daarvoor nog iets moeten regelen zodat je geen mail kwijt raakt. Wij kunnen je mail overzetten, hiervoor hebben wij wel de wachtwoorden nodig bij de desbetreffende mailboxen.
Gebruik je een cloud mailoplossing zoals Google Works of Office365?
Dan hoef je geen back-up van je mail te maken maar dan moet je dat wel even doorgeven dan kunnen wij er voor zorgen dat de DNS records bij je domein goed staan. Heb je geen idee? Deel dan de gegevens van je huidige hostingprovider klantenpaneel en dan helpen wij je verder.
Kom je er niet uit?Β 
Dan kan je ons ook de login van je account van je hostingprovider toesturen dan proberen wij het voor je te regelen. Houdt dan wel je e-mail goed in de gaten want daar zal de token waarschijnlijk naar toe gestuurd worden. Zodra je die binnen hebt stuur je die gewoon naar ons door en doen wij de rest.
Ga je je/een hostingpakket opzeggen bij je provider?
Houdt er dan wel goed rekening mee dat eventuele e-mailadressen zoals info@jedomeinnaam.nl en/of andere eventuele mailadressen dan dus ook stopgezet worden. Die zijn namelijk gekoppeld aan de desbetreffende domeinnaam. Wil je dus oude mail bewaren dan moet je hier wel een goede back-up van maken voordat je een verhuizing laat uitvoeren. Je kunt ook gebruik maken van onze verhuisservice om dit voor je te regelen neem hier voor contact met ons op.