Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Facturen, herinneringen, aanmaningen

De meest gestelde vraag over herinneringen/aanmaningen vind je hieronder:

Iets waar niemand op zit te wachten zijn herinneringen en aanmaningen op facturen die je vergeten bent te betalen. Maar het is een moetje voor iedere organisatie uiteraard om de betaalstroom goed op orde te hebben en dit geldt ook zeer zeker voor ons. Omdat wij met veel kleine bedragen werken is het voor ons noodzaak om zoveel mogelijk stappen te automatiseren en zo gaat het ook met onze herinneringen, aanmaningen en incassotrajecten. Dit gaat allemaal geautomatiseerd.

Nr.1 > Help! Ik kan niet meer inloggen op mijn site of een andere dienst functioneert niet meer?

Ai, ja, hierover berichten wij duidelijk in onze herinneringen en aanmaningen ongeveer als volgt:

LET OP! BELANGRIJK! Diensten die u bij ons afneemt zullen bij het uitblijven van betaling gedeactiveerd worden. Dit houdt in dat uw e-mail, website, hosting, onderhoud, support of anderszins ict-gerelateerde zaken en ondersteuning niet meer zullen werken. Voor eventuele schade die u hierdoor mocht lijden aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Wanneer een rekening onbetaald blijft nemen wij stapsgewijze maatregelen in onze dienstverlening. Een daarvan is de toegang tot de site blokkeren. Dit noemen wij een softe maatregel. Alles werkt gewoon nog en gaat dus door enkel de toegang tot uw site is geblokkeerd. In het inlogscherm staat overigens direct de oplossing in de vorm van een betaal link. Wanneer je daar gebruik van maakt krijg je na betaling direct weer toegang tot je site.

TIP! In zo’n geval raden we aan om de betaal link in het scherm te gebruiken. Wanneer je de betaling via een overboeking uitvoert kan het een paar dagen duren voordat deze wordt gezien en dus tevens een paar dagen duren voordat de blokkade ongedaan is gemaakt.

 

Nr. 2 > Ik krijg een herinnering of aanmaning maar ik heb al betaald?

In sommige gevallen wil het wel eens voorkomen dat een klant een 2e herinnering of aanmaning ontvangt 1 dag (soms 2) nadat hij/zij de betaling heeft verricht… en dat komt natuurlijk niet heel gezellig over. Hier kunnen wij vooralsnog niets aan doen binnen de huidige processen. Dit komt soms door een weekend die er tussen zit en heel soms door een niet correct of te laat uitgevoerde synchronisatie van gedane betalingen en openstaande posten waardoor de betaling niet gezien is, de factuur nog gezien wordt als ‘openstaand’ en een herinnering (mogelijk) verzonden wordt.

Gelukkig komt dit niet vaak voor. Maar in sommige situaties kan het vervelend over komen voor een klant en dat begrijpen wij. Maar met deze wetenschap kan je er dus rekening mee houden dat wij dit niet doelgericht, persoonlijk en/of bewust doen.

Dit staat ook in onze herinneringen als volgt beschreven:

Het kan natuurlijk zo zijn dat u wel al betaald heeft en dat uw betaling nog niet bij ons is afgeboekt  waardoor u overbodig deze herinnering van ons ontvangt. Dit is bij ons een geautomatiseerd proces. Gelieve deze herinnering dan te negeren en als niet verzonden te beschouwen. U kunt hier mee over lezen op onze support site via deze link: https://support.dodo.nl/Kennisbank/facturen-herinneringen-aanmaningen/.

Tags

herinnering, aanmaning, herinneringen, aanmaningen, betalingsherinnering, betalen, factuur, facturen, openstaand, site op slot, kan niet inloggen,